VR w służbie eventu

Udostępnij

 

Postęp w rozwoju rozwiązań wizualnych i audialnych dokonuje się głównie w obszarze coraz intensywniejszego zaangażowania naszych bodźców. Rozwój techniki umożliwił stworzenie wirtualnych światów i odbieranie ich wszystkimi zmysłami. VR to zapachy, kolory, kształty, dźwięki, czucie.

 

Dlaczego VR na evencie?

Podczas eventów szczególny nacisk kładzie się na ekspozycję wizualną, dlatego na popularności zyskują technologie Virtual Reality i Augmented Reality. Pozwalają one poruszać się po wirtualnej rzeczywistości i wchodzić z nią w interakcje. Wysokiej jakości komputerowo wygenerowany obraz zapewnia pochłaniające przeżycia, bliskie rzeczywistym. Daje to szeroką paletę możliwości pełnej absorbcji uwagi użytkowników na wyselekcjonowanych elementach tworzonego świata, które kojarzą się z danym brandem. Możliwe jest więc napisanie gry, aplikacji, scenariusza szytego na miarę marki albo na potrzeby organizatora eventu.

 

VR w  prezentacji  brandu/produktu

Wykorzystanie VR podczas targów lub pokazów produktu umożliwia zaproszonym obejrzenie oferowanych przedmiotów bez faktycznej ich obecności. Stanowi to szczególne ułatwienie w pokazaniu wielkich, skomplikowanych produktów, których transport byłby niemożliwy. Dzięki goglom VR goście mogą je obejrzeć w całości i przyjrzeć się detalom w dobranej przez producenta aranżacji.

 

Włączenie uczestników do wspólnej gry

Oprogramowanie VR i system rozpoznania obrazu umożliwiają zaprojektowanie prostych gier zespołowych, które można wykorzystać jako element imprez o charakterze integracyjnym. Znakomitym przykładem takiej gry mogą być podchody, których wirtualne wskazówki będą prowadzić do zaplanowanego przez organizatora celu. Aby go osiągnąć gracze muszą zaliczać poszczególne zadania poprzez wspólne działanie. VR daje możliwość przeniesienia większości gier, które odbywają się zazwyczaj w plenerze, do zamkniętej lokalizacji i stworzenia dowolnej scenografii np. statku kosmicznego.

 

Udział w evencie z  domowego zacisza?

Rzeczywistość wirtualna pozwala całkowicie zanurzyć się w środowisku, oferując pełną interakcje z otoczeniem – a to wszystko przebywając w innym miejscu np. swoim biurze czy domu. Daje to możliwość zdalnego uczestnictwa w evencie, poprzez gogle VR z technologią 360 stopni. Goście otrzymują te same doświadczenia, których doznaliby biorąc udział w wydarzeniu „we własnej osobie” a panoramiczne widzenie umożliwia spotykanie z pozostałymi uczestnikami.

 

Rzeczywisty wymiar VR

Dzięki zastosowaniu technologii Augmented Reality możliwa jest obserwacja eksponowanych przedmiotów w czasie rzeczywistym. AR ułatwia również identyfikację poszczególnych osób dzięki kompatybilności z mediami społecznościowymi i zawodowymi, co pozytywnie wpływa na networking. Dodatkowo VR pozwala na kreację tożsamości uczestników eventu czyli stworzenie postaci, która będzie ich reprezentowała – Awatara, którego cechy będą odpowiadać oczekiwań potencjalnych kontrahentów.