Impreza skrojona pod Millenialsa

Udostępnij

Millenialsi, zwani inaczej pokoleniem Y, to osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Stanowią oni główną grupę docelową większości imprez - ich potrzeby i preferencje w coraz większym stopniu kształtują charakter organizowanych wydarzeń. Oto kilka elementów, które trzeba wziąć pod uwagę planując kolejny event z ich udziałem.

 

Nowe technologie

To pierwsze pokolenie, dla którego mobilne urządzenia stanową codzienność. Z badań wynika, że 80% z nich śpi ze swoim smartfonem. Dlatego podczas organizacji eventu skierowanego do tej grupy, konieczne jest wykorzystanie nowinek technologicznych. Zamiast drukowania folderów reklamowych i informacyjnych,  warto zastosować komunikację elektroniczną, aplikacje mobilne w celu rejestracji oraz ustawić interaktywne ekrany.

 

Portale społecznościowe

To także grupa, która pozostaje w stałym kontakcie dzięki portalom społecznościowym. Prawie połowa millenialsów,  jako motywację uczestnictwa w różnego rodzaju imprezach wskazuje możliwość podzielenia się wrażeniami ze znajomymi na Facebooku, Instagramie lub Twitterze. Odpowiedni dobór lokalu, który zrobi wrażenie na klientach, czy zapewnienie unikalnych rozrywek, zagwarantuje dodatkową reklamę w postaci zdjęć i filmików zamieszczanych w sieci.

 

Networking

Choć millenialsi kojarzyć się mogą z pochyloną sylwetką i wzrokiem wbitym w ekran telefonu, jest to grupa, która wysoko ceni sobie współdziałanie i interakcje z drugim człowiekiem. Udany event musi więc dawać jak najwięcej możliwości do networkingu. Idealnym rozwiązaniem jest wykorzystanie elementów gry, tzw. grywalizacja, które pomogą przełamać lody, stworzą okazję do nawiązania znajomości, stanowiąc jednocześnie dodatkową atrakcję.

 

Idealizm

Choć często zarzuca się im nadmierny narcyzm, ludzie należący do pokolenia Y są bardzo zainteresowani sytuacją na świecie i przejęci wszelkimi formami niesprawiedliwości, a ponieważ przekonani są o własnej sprawczości, chętnie uczestniczą w działaniach poprawiających otaczającą ich rzeczywistości. Strzałem w dziesiątkę będzie włączenie w przebieg wydarzenia działań o charakterze charytatywnym i prospołecznym. Przy czym lepszym rozwiązaniem będzie podjęcie wspólnego działania niż prosta zbiórka pieniędzy.

 

Aktywny udział

Millenialsi chcą działać – nabywają wiedzę w praktyce. Nie chcą być biernymi odbiorcami, chcą mieć możliwość wyboru, wyrażenia własnej opinii,  zadania pytania  –  chcą mieć wpływ na kształt eventu i go współtworzyć. Organizując event należy zostawić czas na podjęcie przez nich inicjatywy i zapewnić pole do swobodnej aktywności, których będą chcieli się spontanicznie podjąć.

 

Doświadczanie

Wprawdzie podczas każdego eventu najważniejsze są emocje, jednak szczególnie w przypadku tej grupy zapewnienie niesamowitych doznań ma kluczowe znaczenie. Millenialsi są zainteresowani kolekcjonowaniem  nie tyle rzeczy i gadżetów, co przeżywaniem doświadczeń, dlatego bardziej docenią możliwość spróbowania czegoś nowego lub spotkania wyjątkowej osoby, niż otrzymane upominki z logo firmy.